ГЛАВА 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1. Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Лучыцкая сярэдняя школа" (далей - Установа) - установа агульнай сярэдняй адукацыі, якая функцыянуе ў складзе I-ХI класаў, у якой ажыццяўляецца навучанне і выхаванне на I, II і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі, рэалізуецца праграма выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, а таксама рэалізуецца адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, адукацыйная праграма дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі. Агульная сярэдняя адукацыя дае права на працяг на ўзроўнях прафесіянальна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай і вышэйшай адукацыі.
Гэты Статут зацвярджаецца ў новай рэдакцыі ў сувязі са змяненнем віду і перайменаваннем дзяржаўнай установы адукацыі “Лучыцкі дзіцячы сад - сярэдняя школа” ў дзяржаўную ўстанову адукацыі “Лучыцкая сярэдняя школа”, а таксама з мэтай прывядзення яго норм у адпаведнасць з заканадаўствам.
Унясенне змяненняў і (або) дапаўненняў у Статут Установы пры ўзнікненні падстаў робіцца згодна з рашэннем Заснавальніка ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
2. Установа з'яўляецца юрыдычнай асобай. Маёмасць Установы належыць на праве ўласнасці Петрыкаўскаму раёну Гомельскай вобласці і замацавана за ім на праве аператыўнага кіравання. Распараджэнне маёмасцю ажыццяўляецца Петрыкаўскім раённым Саветам дэпутатаў (далей - Уласнік).
Органам дзяржаўнага кіравання Установай з'яўляецца аддзел адукацыі Петрыкаўскага раённага выканаўчага камітэта.
3. Заснавальнікам Установы з'яўляецца Петрыкаўскі раённы выканаўчы камітэт (далей - Заснавальнік).
4. Установа мае пячатку з яе поўнай назвай і выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, штампы, фірменныя бланкі са сваім найменнем і іншыя рэквізіты юрыдычнай асобы.
5. У сваёй дзейнасці Установа кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, законамі Рэспублікі Беларусь, дэкрэтамі, указамі і распараджэннямі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь ад адукацыі, Палажэннем аб заснаванні агульнай сярэдняй адукацыі, а таксама гэтым Статутам.
6. Установа мае сваю сімволіку.
7. Установа створана ў 1930 годзе. Новы будынак школы пабудаваны ў 1979 годзе.
8. Найменне Установы:
Поўнае:
На рускай мове: Государственное учреждение образования
“Лучицкая средняя школа”.
На беларускай мове: Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Лучыцкая сярэдняя школа”.
Скарочанае:
На рускай мове: “Лучицкая средняя школа”
На беларускай мове: “Лучыцкая сярэдняя школа”
9. Месца знаходжання Установы:
247929, Гомельская вобласць, Петрыкаўскі раён, в. Лучыцы,
вул. Школьная, 60
10. Від установы - сярэдняя школа.
Змяненні віду Установы прымаюцца рашэннем Заснавальніка пры сукупнасці наступных умоў:
- абгрунтаванасць неабходнасці змянення віду ўстановы адукацыі;
- адпаведнасці Установы крытэраям заяўленага віду.
11. Навучанне ва Установе ажыццяўляецца на беларускай мове. Вывучэнне беларускай, рускай і нямецкай моў ва Установе з'яўляецца абавязковым, за выключэннем асобных катэгорый дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.
12. Харчаванне навучэнцаў арганізуецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі дзеючых санітарных норм і правіл па ўстаноўленых нормах харчавання і грашовых нормах расходаў на харчаванне з улікам катэгорый навучэнцаў. Нормы харчавання, грашовыя нормы расходаў на харчаванне зацвярджаюцца ўрадам Рэспублікі Беларусь або ўпаўнаважаным ім органам.
13. Згодна з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 снежня 2019 г. № 475 “Аб забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый”, пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2019 г. № 948 “Аб рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 снежня 2019 г. № 475” выкананне абавязацельстваў у аб'ёмах, вызначаных дагаворам “Аб аказанні паслуг для забеспячэння дзейнасці бюджэтнай арганізацыі”, заключаным паміж Установай і дзяржаўнай установай “Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Петрыкаўскага раёна”, перадаюцца ад Установы дзяржаўнай установе “Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Петрыкаўскага раёна”.
ГЛАВА 2
ПРАДМЕТ, МЭТЫ І ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ ЎСТАНОВЫ
14. Прадметам дзейнасці Установы з'яўляецца рэалізацыя адукацыйнай праграмы пачатковай адукацыі, адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі і можа забяспечваць вывучэнне асобных навучальных прадметаў, модуляў на павышаным узроўні пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі.
Установа можа рэалізоўваць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі, адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, праграму выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні, ствараць умовы для арганізацыі навучальна-трэніровачнага працэсу ў мэтах падрыхтоўкі спартыўнага рэзерву і (або) спартсменаў высокага класа, прадастаўленне дадатковых адукацыйных паслуг, у тым ліку на платнай аснове.
Адукацыйная дзейнасць уключае ў сябе арганізацыю і правядзенне вучэбнай, выхаваўчай і метадычнай работы.
15. Установа ажыццяўляе віды дзейнасці ў адпаведнасці з агульнарэспубліканскім класіфікатарам Рэспублікі Беларусь (АКРБ 005-2011):
85100 - дашкольная адукацыя;
85200 - пачатковая адукацыя (I ступень агульнай сярэдняй адукацыі);
85310 – агульная сярэдняя адукацыя (агульная базавая адукацыя II ступень агульнай сярэдняй адукацыі, агульная сярэдняя адукацыя ІІІ ступень агульнай сярэдняй адукацыі).
Асобнымі відамі дзейнасці ўстанова мае права займацца толькі на падставе спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі) у адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 1 верасня 2010г. № 450 “Аб ліцэнзаванні асобных відаў дзейнасці”.
Віды дзейнасці, якія падлягаюць ліцэнзаванню, ажыццяўляюцца толькі пасля атрымання адпаведнай ліцэнзіі.
16. Установа ў сваёй дзейнасці кіруецца наступнымі прынцыпамі:
- забеспячэнне рэалізацыі правоў грамадзян на адукацыю;
- забеспячэнне якасці адукацыі;
- прыярытэт агульначалавечых каштоўнасцяў, правоў чалавека, гуманістычны характар адукацыі, здольнасцей і запытаў навучэнцаў.
17. Мэтамі дзейнасці ўстановы з'яўляюцца:
- рэалізацыя дзяржаўных адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі;
- фарміраванне рознабакова развітай, маральна сталай, творчай асобы вучня;
- павага да правоў і свабоды чалавека, любові да Радзімы, сям'і;
- фарміраванне ў вучняў маральных перакананняў, культуры паводзін, эстэтычнага густу і здаровага ладу жыцця.
18. Асноўнымі задачамі Установы з'яўляюцца:
- фарміраванне грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі;
- падрыхтоўка да самастойнага жыцця, прафесійнага самавызначэння, выбару прафесіі і працы;
- фарміраванне маральнай, эстэтычнай культуры і культуры ў галіне аховы навакольнага асяроддзя і прыродакарыстання;
- фарміраванне фізічнай культуры, авалоданне каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;
- фарміраванне культуры сямейных адносін;
- стварэнне ўмоў для сацыялізацыі, самаразвіцця і самарэалізацыі асобы вучня;
- прадастаўленне кожнаму вучню роўных магчымасцей і рэсурсаў для развіцця схільнасцей і здольнасцей, для вызвалення творчай ініцыятывы;
- выяўленне здольных і адораных навучэнцаў, забеспячэнне для іх прафесійнай арыентацыі на аснове дапрофільнай падрыхтоўкі і профільнага навучання;
- развіццё ў вучняў унутранай свабоды, культуры, годнасці і самапавагі, гатоўнасці да самаўдасканалення і пазітыўнага ўплыву на навакольных;
- арганізацыя метадычнай і даследчай работы па ўдасканаленні якасці навучання, навуковай арганізацыі адукацыйнага працэсу з выкарыстаннем сучасных сродкаў навучання;
- развіццё навучальнай і матэрыяльна-тэхнічнай базы Установы, стварэнне бяспечных умоў здароўе зберагальнай прасторы пры арганізацыі адукацыйнага працэсу.
19. Установа будуе свае адносіны з сям'ёй па пытаннях навучання і выхавання навучэнцаў на прынцыпах супрацоўніцтва, узаемадзейнічае з установамі дадатковай адукацыі, дзяржаўнымі арганізацыямі аховы здароўя, установамі культуры, спорту, падтрымлівае дзейнасць маладзёжных і дзіцячых грамадскіх арганізацый (аб'яднанняў), якая не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
20. Ва Установе забараняецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх арганізацый (аб'яднанняў), якія маюць палітычныя мэты, а таксама дзейнасць рэлігійных арганізацый.
Установа ў пытаннях выхавання можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа на падставе пісьмовых заяваў бацькоў навучэнцаў (законных прадстаўнікоў).
ГЛАВА 3
АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ ЎСТАНОВЫ
21. Адукацыйны працэс ва Установе арганізуецца на аснове:
- прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі;
- адукацыйных стандартаў;
- дасягненняў у галіне навукі і тэхнікі, якія рэалізуюцца ў галінах эканомікі і сацыяльнай сферы інавацыйных праектаў;
- педагагічна абгрунтаванага выбару форм, метадаў і сродкаў навучання і выхавання;
- культурных і духоўных традыцый і каштоўнасцей беларускага народа, дасягненняў сусветнай культуры;
- сучасных адукацыйных і інфармацыйных тэхналогій.
22. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва Установе для рэалізацыі адукацыйных праграм ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе адукацыі, вучэбна-праграмнай дакументацыяй, адукацыйнымі стандартамі, тыпавым вучэбным планам дашкольнай, агульнай базавай адукацыі, агульнай сярэдняй адукацыі, вучэбнымі праграмамі, распрацаванымі і зацверджанымі Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь. Штогод Установа распрацоўвае ўласны навучальны план, які зацвярджаецца дырэктарам па ўзгадненні з упаўнаважаным органам.
23. Адукацыйны працэс Установы рэгламентуецца адукацыйнымі праграмамі дашкольнай, агульнай базавай адукацыі, агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйнымі праграмамі дадатковай адукацыі, адукацыйнымі праграмамі спецыяльнай адукацыі.
24. Адукацыйная праграма агульнай сярэдняй адукацыі рэалізуецца ў дзённай форме атрымання адукацыі.
25. Змест вучэбна-праграмнай дакументацыі, адукацыйнай праграмы дашкольнай, агульнай базавай адукацыі, агульнай сярэдняй адукацыі, тэрміны атрымання адукацыі, арганізацыя адукацыйнага працэсу, узровень падрыхтоўкі навучэнцаў Установы вызначаюць адукацыйныя стандарты дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, якія распрацоўваюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь сумесна з арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, і зацвярджаецца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
26. Сярэдняя школа можа рэалізоўваць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі, адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, праграму выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні, ствараць умовы для арганізацыі вучэбна-трэніровачнага працэсу ў мэтах падрыхтоўкі спартыўнага рэзерву і (або) спартсменаў высокага класа.
27. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі з'яўляецца навучальны занятак.
28. Асноўныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу:
- забеспячэнне якасці адукацыі;
- кампетэнтнасны падыход;
- ахова жыцця і здароўя выхаванцаў, навучэнцаў;
- захаванне ўстаноўленай працягласці навучальнага года, канікулаў, канікулярных водпускаў, тэрмінаў і форм атэстацыі вучняў;
- захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;
- захаванне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу, у тым ліку пры правядзенні мерапрыемстваў плана выхаваўчай работы ўстановы адукацыі, іншай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, якія ажыццяўляюць адукацыйную дзейнасць;
- стварэнне ўмоў для развіцця творчых здольнасцей вучняў, уцягванне іх у розныя віды сацыяльна значнай дзейнасці;
- забеспячэнне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі навучэнцаў і аказання ім псіхалагічнай дапамогі;
- педагагічная падтрымка дзіцячых і маладзёжных грамадскіх аб'яднанняў;
- стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.
29. Структура Установы ўключае ў сябе:
29.1 тры ўзроўні:
дашкольная адукацыя
агульная базавая адукацыя
агульнай сярэдняй адукацыі
29.2 тры ступені:
I ступень - пачатковая адукацыя (I - IV класы);
II ступень - базавую адукацыю (V - IХ класы);
ІІІ ступень - сярэдняя адукацыя (X - XI).
30. I ступень агульнай сярэдняй адукацыі забяспечвае атрыманне пачатковай і дае права на працяг адукацыі на II ступені агульнай базавай адукацыі.
Навучанне на гэтай ступені забяспечвае развіццё асобы вучня, фарміраванне яго першапачатковага погляду на прыроду, чалавека, грамадства. У працэсе навучання навучэнцы набываюць неабходныя ўменні і навыкі вучэбнай дзейнасці, чытання, пісьма, рахункі, авалодваюць элементамі тэарэтычнага мыслення мастацка-эстэтычнай, практычнай дзейнасці, культуры гаворкі і паводзін, асновам асабістай гігіены, здаровага ладу жыцця.
31. I і II ступені складаюць агульную базавую адукацыю. Атрыманне агульнай базавай адукацыі дае права на працяг адукацыі на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі, а таксама на ўзроўнях прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі.
Навучанне на прыступках забяспечвае засваенне асноў навук, далейшае станаўленне асобы вучня, развіццё яго здольнасцей і схільнасцей, фарміраванне навуковага светапогляду, авалоданне сацыяльнымі, культурнымі, маральнымі нормамі і правіламі.
32. ІІІ ступень агульнай сярэдняй адукацыі забяспечвае атрыманне сярэдняй адукацыі і дае права на працяг адукацыі на ўзроўнях прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай адукацыі і вышэйшай адукацыі.
Камплектаванне Установы і нормы напаўняльнасці груп устанаўліваюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
Прыём дзяцей ва Установу ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці ў ім свабодных месцаў.
Тэрмін атрымання адукацыі:
дашкольнай - вызначаецца законнымі прадстаўнікамі выхаванцаў. Пры гэтым тэрмін асваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі складае да пяці гадоў дзесяці месяцаў і можа быць павялічаны на адзін год па жаданні законных прадстаўнікоў выхаванцаў;
агульнай сярэдняй адукацыі складае адзінаццаць гадоў, тэрміны навучання на ступенях агульнай сярэдняй адукацыі складаюць:
на I ступені - чатыры гады;
на II ступені - пяць гадоў;
на ІІІ ступені - 2 гады.
32. Адукацыйны працэс ва Установе арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага школьнага тыдня, які ўключае пяцідзённы навучальны тыдзень і адзін дзень для правядзення з навучэнцамі спартыўна-масавых,ьфізкультурна-аздараўленчых, іншых выхаваўчых мерапрыемстваў, арганізацыі працоўнага навучання, у тым ліку навучальных заняткаў на вучэбна-вытворчых аб'ектах.
33. Вывучэнне вучэбных прадметаў ва Установе ажыццяўляецца на базавым узроўні.
Вучні з улікам меркавання законных прадстаўнікоў непаўналетніх, зыходзячы са схільнасцей, жаданняў і стану здароўя вывучаюць асобныя вучэбныя прадметы на павышаным узроўні на факультатыўных занятках матэматычнай, гуманітарнай, грамадазнаўчай, спартыўнай і іншай накіраванасці, якія праводзяцца як правіла пасля завяршэння ўрокаў.
Факультатыўныя заняткі плануюцца асобным раскладам, які зацвярджаецца дырэктарам Установы.
34. Навучальныя заняткі ў навучальным годзе ва Установе ажыццяўляюцца з 1 верасня па 31 мая. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца па чвэрцях. Для вучняў устанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года і летнія канікулы. Пачатак і заканчэнне чвэрцяў, канікулаў вызначаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
35. Адукацыйны працэс ва Установе арганізуецца ў форме ўрокаў і ў розных формах пазакласнай і пазашкольнай работы. Абавязковыя заданні спалучаюцца з самастойнай працай навучэнцаў. Дамашнія заданні даюцца дыферэнцыравана з улікам індывідуальных асаблівасцей вучняў. У першым класе хатняе заданне не задаецца.
Працягласць урока ў першым класе - 35 хвілін, у 2-11 класах - 45 хвілін.
Штодзённая колькасць вучэбных заняткаў вызначаецца раскладам урокаў, які зацвярджаецца дырэктарам Установы. Пачатак заняткаў і змен, працягласць змен паміж заняткамі зацвярджаецца дырэктарам Установы ў адпаведнасці з санітарнымі правіламі і нормамі.
36. Ва Установе арганізуецца гарачае харчаванне за кошт бюджэтных сродкаў:
- для навучэнцаў 1-4 класаў;
- для навучэнцаў 5-11 класаў, якія маюць ільготы згодна з нарматыўнымі дакументамі аб арганізацыі харчавання навучэнцаў.
37. Форма атрымання адукацыі ва Установе - дзённая.
Навучанне хворых дзяцей, дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і дзяцей-інвалідаў можа ажыццяўляцца дома.
Парадак арганізацыі атрымання агульнай сярэдняй адукацыі дома вызначаецца Міністэрствам адукацыі рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь.
38. У мэтах вызначэння адпаведнасці вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў патрабаванням адукацыйных стандартаў і навучальных праграм агульнай сярэдняй адукацыі ва Установе праводзіцца бягучая, прамежкавая і выніковая атэстацыя вучняў.
39. Выпускныя экзамены за перыяд навучання на ўзроўні агульнай базавай адукацыі, агульнай сярэдняй адукацыі праводзяцца ў адпаведнасці з парадкам, устаноўленым Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
Выпускнікам, якія паспяхова прайшлі атэстацыю за перыяд навучання на ўзроўні агульнай базавай адукацыі, выдаецца пасведчанне аб агульнай базавай адукацыі.
Выпускнікам, якія паспяхова прайшлі атэстацыю за перыяд навучання на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі, выдаецца атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі.
Навучэнцам, якія дабіліся асаблівых поспехаў у вучобе, пры прыкладных паводзінах за перыяд навучання на ўзроўні агульнай базавай адукацыі, выдаецца пасведчанне аб агульнай базавай адукацыі з адзнакай.
Навучэнцам, якія дабіліся асаблівых поспехаў у вучобе, пры прыкладных паводзінах за перыяд навучання на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі, выдаецца атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі з адзнакай.
40. Ва Установе могуць стварацца спецыялізаваныя класы для асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, класы інтэграванага навучання і выхавання, пункты карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.
Арганізацыя і функцыянаванне пунктаў карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, класаў інтэграванага навучання і выхавання, спецыяльных класаў для дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ажыццяўляецца ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
41. Працоўная дзейнасць вучня ўключае грамадска-карысную працу, сферу сацыяльнай дапамогі, часовае працаўладкаванне, работу ў розных формах працоўных аб'яднанняў на працягу навучальнага года і ў канікулярны час.
42. Мэтай выхавання з'яўляецца фарміраванне рознабакова развітай, маральна сталай, творчай асобы вучня.
43. Задачамі выхавання з'яўляюцца:
- фарміраванне грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі;
- падрыхтоўка да самастойнага жыцця, прафесійнага самавызначэння, выбару прафесіі і працы;
- фарміраванне маральнай, эстэтычнай культуры і культуры ў галіне аховы навакольнага асяроддзя і прыродакарыстання;
- фарміраванне фізічнай культуры, авалоданне каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;
- фарміраванне культуры сямейных адносін;
- стварэнне ўмоў для сацыялізацыі, самаразвіцця і самарэалізацыі асобы вучня.
44. Асноўнымі патрабаванні да выхавання з'яўляюцца:
- адпаведнасць зместу, форм і метадаў выхавання мэты і задачы выхавання;
- сістэмнасць і адзінства педагагічных патрабаванняў;
- пераемнасць, бесперапыннасць і паслядоўнасць рэалізацыі зместу выхавання з улікам узроставых і індывідуальных асаблівасцяў навучэнцаў;
- стварэнне ўмоў для развіцця творчых здольнасцей вучняў, уключэнне іх у розныя віды сацыяльна значнай дзейнасці.
45. Установа пры арганізацыі выхаваўчага працэсу выкарыстоўвае актыўныя формы работы з навучэнцамі і бацькамі, у тым ліку інтэлектуальныя конкурсы, канферэнцыі, выставы творчасці навучэнцаў, гульнявыя праграмы, тэматычныя дыскатэкі, спартыўна-аздараўленчыя гульні, клубную работу і іншыя.
ГЛАВА 4
ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ УСТАНОВЫ
46. Установа адукацыі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства мае права:
- ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;
- фарміраваць структуру і штатны расклад Установы па ўзгадненні з упаўнаважаным органам;
- ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы;
- удзельнічаць у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці па навукова-метадычным забеспячэнні адукацыі;
- ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі, у тым ліку знешнегандлёвую дзейнасць.
47. Установа абавязана забяспечваць:
- якасць адукацыі;
- падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;
- захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;
- стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў;
- распрацоўку і прыняцце правілаў унутранага распарадку для вучняў;
- маральнае і матэрыяльнае стымуляванне вучняў, педагагічных і іншых работнікаў Установы;
- меры сацыяльнай абароны навучэнцаў;
- стварэнне неабходных умоў для арганізацыі харчавання і аказання медыцынскай дапамогі.
ГЛАВА 5
ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЎДЗЕЛЬНІКАЎ АДУКАЦЫЙНАГА
ПРАЦЭСУ
48. Прыём асобы для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца на падставе яе заявы пры прад'яўленні ёй пасведчання аб нараджэнні або дакумента, які сведчыць асобу і медыцынскай даведкі аб стане здароўя. Ад імя непаўналетняга заява можа быць пададзена яго законным прадстаўніком.
49. У першы клас прымаюцца асобы, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года спаўняецца шэсць і больш гадоў. Па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дапускаецца прыём у першы клас асобы, якой шэсць гадоў споўніцца ў перыяд з 1 па 30 верасня адпаведнага навучальнага года.
50. Прыём асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва Установу для асваення зместу адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца на падставе заключэння дзяржаўнага цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі ў парадку, устаноўленым для прыёму асоб ва ўстанову адукацыі для асваення зместу адукацыйных праграм агульнай. сярэдняй адукацыі.
51. Непаўналетнія замежныя грамадзяне, якія знаходзяцца ў Рэспубліцы Беларусь на законных падставах (грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія часова знаходзяцца або часова пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, а таксама непаўналетнія грамадзяне і асобы без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або дадатковая абарона ў Рэспубліцы Беларусь, або якія хадатайнічаюць аб прадастаўленні статусу бежанца і дадатковай абароне ў Рэспубліцы Беларусь), прымаюцца для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі на агульных падставах з непаўналетнімі грамадзянамі Рэспублікі Беларусь.
52. Кіраўнік Установы выдае загад аб прыёме (залічэнні) асоб у лік навучэнцаў Установы не пазней за 31 жніўня года прыёму.
Удзельнікамі адукацыйнага працэсу ва Установе з'яўляюцца навучэнцы, педагагічныя работнікі, законныя прадстаўнікі непаўналетніх.
53. Вучні Установы маюць права на:
- атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;
- перавод у іншую ўстанову адукацыі ў парадку, які ўстанаўліваецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
- стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
- павагу чалавечай годнасці, абарону ад усіх форм фізічнага і псіхічнага гвалту, абразы асобы, ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
- бясплатнае псіхолага-медыка-педагагічнае абследаванне ў дзяржаўных цэнтрах карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі;
- карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі;
- бясплатнае карыстанне бібліятэкай, фізкультурна-спартыўнымі збудаваннямі;
- атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў Установы;
- заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, грамадскай, удзел у фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых, спартыўных мерапрыемствах;
- удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, спартыўна-масавых мерапрыемствах, грамадскай, эксперыментальнай, інавацыйнай, культурнай дзейнасці
54. Іншыя правы вучняў устанаўліваюцца кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Установы.
55. Вучні абавязаны:
- добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання;
- выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку для вучняў;
- беражліва адносіцца да маёмасці Установы;
- паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
- выконваць дзелавы стыль адзення;
- клапаціцца аб сваім здароўі, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;
- выконваць іншыя абавязкі згодна з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
56. Навучэнцам забараняецца:
- насіць ва Установу і мець пры сабе любыя небяспечныя і нелегальныя прадметы, асабліва зброю, боепрыпасы і г.д., іх прымяненне або пагроза прымянення;
- спазняцца на заняткі ці не наведваць заняткі без уважлівых прычын. Уважлівымі прычынамі з'яўляюцца: хвароба, аказанне дапамогі бацькам у перыяд масавых сельскагаспадарчых работ, медыцынскае абследаванне, санаторнае лячэнне з папярэднім апавяшчэннем Установы, сур'ёзныя сямейныя абставіны;
- ужываць спіртныя напоі, наркотыкі, валодаць імі, знаходзіцца пад іх уздзеяннем ва Установе і на мерапрыемстваў, якія праводзяцца Установай, у грамадскіх месцах;
- паліць у школьных памяшканнях, школьным двары і прылеглай да яе тэрыторыі;
- гуляць на занятках і перапынках у карты і іншыя азартныя гульні;
- дапускаць крадзеж, вандалізм, наносіць наўмысны ўрон школьнай маёмасці, уласнасці вучня;
- не выконваць патрабаванні заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі;
- парушаць дысцыпліну падчас адукацыйнага працэсу;
- абражаць удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
57. За здзяйсненне дысцыплінарнай правіннасці да вучняў могуць быць прыменены меры дысцыплінарнага спагнання, прадугледжаныя Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
58. Да педагагічных работнікаў Установы адносяцца асобы, якія рэалізуюць змест адукацыйных праграм, праграм выхавання, ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыі і (або) ажыццяўляюць кіраванне адукацыйнай дзейнасцю Установы.
59. Асноўныя патрабаванні, якія прад'яўляюцца да педагагічных работнікаў, вызначаюцца кваліфікацыйнымі характарыстыкамі, якія зацвярджаюцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
60. Педагагiчныя работнiкi ў адпаведнасцi з заканадаўствам маюць права на:
- абарону прафесійнага гонару і годнасці;
- забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці;
- доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;
- удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі;
- удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці Установы;
- удзел у кіраванні Установай;
- на павышэнне кваліфікацыі і перападрыхтоўку ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;
- маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай дзейнасці.
61. Іншыя правы педагагічных работнікаў устанаўліваюцца заканадаўствам, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Установы.
62. Педагагічныя работнікі абавязаны:
- ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;
- аказваць уплыў на фарміраванне ў вучняў якасцей грамадзяніна, патрыёта, культуру паводзін;
- выбіраць найбольш аптымальныя тэхналогіі і формы навучання і выхавання;
- павялічваць свой прафесійны ўзровень і педагагічнае майстэрства;
- валодаць высокімі маральнымі якасцямі;
- весці здаровы лад жыцця, прапагандаваць яго сярод навучэнцаў;
- весці прафілактычную работу па папярэджанні правапарушэнняў сярод вучняў Установы.
63. Іншыя абавязкі педагагічных работнікаў устанаўліваюцца заканадаўствам, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Установы, іх працоўнымі дагаворамі.
64. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў прадстаўляюць правы і законныя інтарэсы непаўналетніх навучэнцаў у грамадскіх інтарэсах у сферы адукацыі без спецыяльных паўнамоцтваў.
65. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх маюць права на:
- удзел у кіраванні ўстановай адукацыі;
- абарону правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў;
- атрыманне інфармацыі аб ходзе і змесце адукацыйнага працэсу, метадаў навучання і выхавання, выніках вучэбнай дзейнасці вучняў;
- атрыманне інфармацыі аб усіх відах абследавання (медыцынскіх, псіхалагічных, педагагічных) навучэнцаў;
- аказваць фінансавую падтрымку Установе.
66. Іншыя правы законных прадстаўнікоў непаўналетніх устанаўліваюцца кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі, іншымі лакальнымі нарматыўнымі актамі Установы.
67. Законныя прадстаўнікі навучэнцаў абавязаны:
- забяспечыць умовы для атрымання адукацыі і развіцця вучня;
- паважаць гонар і годнасць удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
- забяспечыць выкананне вучнямі, законнымі прадстаўнікамі якіх яны з'яўляюцца, патрабаванняў устаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку для вучняў;
- наведваць класныя і агульнашкольныя бацькоўскія сходы.
68. Іншыя абавязкі законных прадстаўнікоў непаўналетніх устанаўліваюцца кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Установы.
ГЛАВА 6
КІРАВАННЕ УСТАНОВАЙ
69. Кіраванне ўстановай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, у тым ліку Палажэннем аб заснаванні агульнай базавай адукацыі, гэтым Статутам і будуецца спалучэнне прынцыпаў адзінаначалля і самакіравання.
70. Непасрэднае кіраўніцтва Установай ажыццяўляе дырэктар, які назначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады начальнікам аддзела адукацыі Петрыкаўскага раённага выканаўчага камітэта па ўзгадненні з Заснавальнікам і галоўным упраўленнем адукацыі Гомельскага абласнога выканаўчага камітэта.
71. Дырэктар Установы:
- дзейнічае ад імя Установы без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі сваёй дзейнасці;
- выдае загады і дае ўказанні, выкананне якіх абавязковае для ўсіх работнікаў і навучэнцаў;
- ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў, зацвярджае іх службовыя (рабочыя) інструкцыі.
72. Іншыя паўнамоцтвы дырэктара Установы ўстанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, Статутам Установы.
73. Асноўным органам самакіравання Установы з'яўляецца педагагічны савет, у іншых установах адукацыі - савет. Педагагічны савет ўзначальвае дырэктар Установы.
Ва Установах могуць стварацца наступныя органы самакіравання: педагагічны савет, навукова-метадычны савет, метадычны савет, апякунскі савет, бацькоўскі камітэт, вучнёўскі савет.
Палажэнні аб педагагічным савеце, навукова-метадычным савеце, метадычным савеце, апякунскім савеце, бацькоўскім камітэце, вучнёўскім савеце зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі. Склад савета фарміруецца з прадстаўнікоў вучняў, іх законных прадстаўнікоў, педагагічных і іншых работнікаў Установы. У склад савета могуць уваходзіць прадстаўнікі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, грамадскіх аб'яднанняў.
74. Органы самакіравання Установы ажыццяўляюць сваю дзейнасць у адпаведнасці з актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам. Састаў савета зацвярджаецца загадам дырэктара Установы і з'яўляецца пастаянна дзейным калегіяльным органам кіравання Установы.
75. Асноўнай мэтай саветаў з'яўляецца садзейнічанне Установе ў ажыццяўленні яе статутных функцый, аб'яднанне намаганняў дзяржаўных і грамадскіх арганізацый, працоўных калектываў, асобных грамадзян, накіраваных на ўмацаванне вучэбна-матэрыяльнай базы, ахову здароўя, развіццё здольнасцей і талентаў вучняў ва Установе, стварэнне спрыяльных умоў для выхавання, вучобы, працы і адпачынку дзяцей.
76. Спрэчныя пытанні, якія ўзнікаюць паміж саветам Установы і дырэктарам, вырашаюцца аддзелам адукацыі Петрыкаўскага раённага выканаўчага камітэта.
77. Кантроль за дзейнасцю Установы ажыццяўляе аддзел адукацыі Петрыкаўскага раённага выканаўчага камітэта.
ГЛАВА 7
ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ СТРУКТУРЫ І ШТАТНАГА
РАСКЛАДА УСТАНОВЫ
78. Установа фарміруе сваю структуру ў парадку, устаноўленым заканадаўствам. Установа можа мець у сваёй структуры наступныя структурныя падраздзяленні:
пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
рэсурсны цэнтр;
іншыя структурныя падраздзяленні.
79. Філіялы і прадстаўніцтвы на момант рэгістрацыі Установа не мае.
80. Да выключнай кампетэнцыі Заснавальніка адносяцца:
- прыняцце рашэння аб рэарганізацыі і ліквідацыі Установы;
- зацвярджэнне Статута Установы, унясення змяненняў і (або) дапаўненняў у Статут Установы ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
- вызначэнне мэты дзейнасці Установы;
- ажыццяўленне функцый кантролю за дзейнасцю Установы, выкарыстаннем і захаванасцю маёмасці, якая належыць Установе;
- забеспячэнне абнаўлення і развіцця матэрыяльна-тэхнічнай базы Установы;
- ажыццяўленне іншых правоў і абавязкаў у адпаведнасці з заканадаўствам і гэтым Статутам.
81. Працоўныя адносіны работнікаў ва Установе рэгулююцца працоўнымі дагаворамі (кантрактамі), заключанымі ў адпаведнасці з працоўным заканадаўствам, калектыўным дагаворам, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку.
Структуру і штатны расклад зацвярджае дырэктар Установы пасля ўзгаднення з упаўнаважаным органам на падставе тыпавых штатных нарматываў, якія зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
82. Атэстацыя педагагічных работнікаў Установы ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
ГЛАВА 8
МАЁМАСЦЬ, ПАРАДАК ФІНАНСАВАННЯ УСТАНОВЫ
83. Маёмасць Установы знаходзіцца ва ўласнасці Петрыкаўскага раёна і замацавана за Установай на праве гаспадарчага ведання або аператыўнага кіравання.
Установа ў адносінах да замацаванай за ёй маёмасці ажыццяўляе ў межах, устаноўленых заканадаўствам і Уласнікам, у адпаведнасці з мэтамі сваёй дзейнасці і прызначэннем маёмасці, права валодання, карыстання і распараджэння ім.
84 Маёмасць Установы складаюць асноўныя фонды, абаротныя сродкі, а таксама іншыя матэрыяльныя каштоўнасці, кошт якіх адлюстраваны ў адзіным балансе аддзела адукацыі Петрыкаўскага раённага выканаўчага камітэта.
85. Установа мае права з дазволу Уласніка (Заснавальніка) адчужаць, здаваць у арэнду, спісваць з балансу будынка, збудаванні, перадаткавыя прыстасаванні, абсталяванне, машыны.
86. Фінансаванне і матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне Установы ажыццяўляецца за кошт раённага бюджэту на аснове дзяржаўных і мясцовых нарматываў фінансавання, сродкаў атрыманых ад дзейнасці, якая прыносіць даходы, бязвыплатнай (спонсарскай) дапамогі юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў, сродкі апякунскай рады і іншых крыніц, не забароненых актамі. заканадаўства.
Ажыццяўленне Установай дзейнасці, якая прыносіць даходы, не цягне зніжэння іх фінансавання за кошт сродкаў раённага бюджэту.
Забараняецца ўстанаўліваць Установе нарматывы па ажыццяўленню дзейнасці, якая прыносіць даходы.
87. Дзейнасць, якая прыносіць даходы, пры аказанні Установай платных паслуг, у тым ліку шляхам рэалізацыі адукацыйных праграм на платнай аснове ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
88. Грашовыя сродкі, атрыманыя ў выніку ажыццяўлення гаспадарчай дзейнасці, у тым ліку аказання платных паслуг, паступаюць у самастойнае распараджэнне Установы і ўлічваюцца на асобным балансе.
89. Умацаванне, абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Установы ажыццяўляецца за кошт бюджэтных сродкаў, а таксама сродкаў, атрыманых у выніку аказання платных паслуг, добраахвотных ахвяраванняў юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, іншых відаў дзейнасці, якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
90. Бухгалтарская справаздачнасць, улік выканання каштарысу расходаў на ўтрыманне Установы, а таксама даходаў ад гаспадарчай дзейнасці ажыццяўляецца дзяржаўнай установай “Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Петрыкаўскага раёна” паводле дамовы “Аб аказанні паслуг для забеспячэння дзейнасці бюджэтнай арганізацыі”, заключанай паміж Установай і дзяржаўнай установай “Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Петрыкаўскага раёна”.
91. Забеспячэнне дзейнасці Установы ажыццяўляецца дзяржаўнай установай “Цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый Петрыкаўскага раёна” згодна з дагаворам аб аказанні паслуг.
92. Рэвізіі (праверкі) фінансава-гаспадарчай дзейнасці Установы праводзяцца дзяржаўнымі кантралюючымі органамі, упаўнаважанымі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства ажыццяўляць рэвізіі (праверкі) фінансава-гаспадарчай дзейнасці юрыдычных асоб устаноў адукацыі.
ГЛАВА 9
МІЖНАРОДНАЕ СУПРАЦОЎНІЦТВА
93. Міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі ажыццяўляецца на падставе міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь, дагавораў заключаных паміж установамі адукацыі Рэспублікі, іншай арганізацыяй сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь і замежнай арганізацыяй, міжнароднай арганізацыяй, замежным грамадзянінам, асобай без грамадзянства, якія часова прабываюць або часова пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, міжнародных і нацыянальных праектаў і праграм у сферы адукацыі.
94. Міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі накіравана на атрыманне адукацыі грамадзянамі Рэспублікі Беларусь у замежных арганізацыях, замежнымі грамадзянамі і асобамі без грамадзянства, якія часова знаходзяцца або часова пражываюць у Рэспубліцы Беларусь ва ўстановах адукацыі Рэспублікі Беларусь, а таксама на ўдзел у міжнародных адукацыйных мерапрыемствах.
95. Міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з актамі заканадаўства на прынцыпах незалежнасці, роўнасці, узаемнай выгады, узаемнай павагі і не павінна наносіць урон суверэнітэту Рэспублікі Беларусь, нацыянальнай бяспецы і інтарэсам асобы, грамадства і дзяржавы.
ГЛАВА 10
РЭАРГАНІЗАЦЫЯ І ЛІКВІДАЦЫЯ УСТАНОВЫ
96. Рашэнне аб рэарганізацыі і ліквідацыі Установы прымаецца іх Заснавальнікам на падставе ацэнкі наступстваў прыняцця такіх рашэнняў з улікам колькасці асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, якія атрымліваюць агульную базавую адукацыю на тэрыторыі адпаведнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, і колькасці дзяржаўных устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі, і ўстаноў адукацыі, якія маюць умовы для рэалізацыі адукацыйных праграм спецыяльнай адукацыі.
97. У выпадку спынення дзейнасці Установы пры адсутнасці магчымасці прадоўжыць адукацыйныя адносіны, Заснавальнік або ўпаўнаважаны ім орган прымае меры па пераводу вучняў з іх згоды, згоды законных прадстаўнікоў непаўналетніх у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, які ўстанаўліваецца Урадам Рэспублікі Беларусь.