ПАЛАЖЭННЕ
аб бацькоўскім універсітэце
дзяржаўнай установы адукацыі
“Лучыцкая сярэдняя школа”
1. Агульнае палажэнне
1.1. Дадзенае Палажэнне распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе” і вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, кірункі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.
1.2. Бацькоўскі ўніверсітэт створаны для развіцця ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям'і і школы.
1.3. Бацькоўскі ўніверсітэт ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і метадычнымі рэкамендацыямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і дадзеным Палажэннем.
1.4. Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не прыводзіць да змены арганізацыйна-прававой формы, тыпу і віду ўстановы адукацыі, у яго Статуце не фіксуецца.
1.5. Працу бацькоўскага ўніверсітэта арганізуе дырэктар, намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, класныя кіраўнікі, прыцягваючы рэсурсы раёна (кадравыя і інфармацыйныя).
1.6. Агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, альбо ў выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі.
2. Мэты, задачы і напрамкі дзейнасці, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў
2.1. Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляецца:
стварэнне ўмоў, якія спрыяюць псіхалагічнай асвеце бацькоў, азнаямленню з інфармацыяй па розных пытаннях выхавання шляхам рэалізацыі рэспубліканскага праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”.
2.2. задачы:
пабудаваць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнага дыялогу з сям'ёй аб праблемах развіцця, навучання і выхавання асобы дзіцяці;
арганізаваць эфектыўнае супрацоўніцтва з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі);
павысіць матывацыю бацькоў вучыцца адказнасці, садзейнічаць развіццю навыкаў бацькоўскай самаадукацыі, ключавых кампетэнцый бацькоў;
павысіць сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную, прававую культуру бацькоў;
прапагандаваць пазітыўныя вобразы сям'і, бацькі, маці, роднай хаты, фарміраванне пачуцця Радзімы праз вывучэнне гісторыі свайго роду, роднага краю, сваёй краіны;
садзейнічаць выхаванню сапраўдных грамадзян сваёй краіны, сапраўдных працаўнікоў, адказных членаў сям'і;
актуалізаваць пачуццё адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
фарміраваць і развіваць псіхолага-педагагічныя кампетэнцыі бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фармаваць веды аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраваць гарманічныя сямейныя адносіны, навыкі канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
забяспечваць мэтанакіраваную працу па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэння рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікненню цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказваць своечасовую псіхолага-педагагічную і інфармацыйную дапамогу сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю.
2.3. Асноўныя напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта
- арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
- прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэбаў сям'і;
- псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
- грамадзянская: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.
- кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах;
- навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцяў развіцця грамадства;
- пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым;
- арганізацыя і ажыццяўленне выставачнай дзейнасці па прапагандзе эфектыўных тэхналогій выхавання;
- пабудова сістэмы распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту;
- трансляцыя дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта на сайце ўстановы;
2.4. Тры ступені ў рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта:
I ступень – “Маё дзіця - малодшы школьнік” - для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў,
II ступень “Маё дзіця – падлетак” - для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў,
III ступень “Маё дзіця – старшакласнік” - для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў.
2.5. Формы правядзення заняткаў
традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытванні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г.д.);
дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, бацькоўскай on-line супольнасці, анкетаванне бацькоў, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў мерапрыемствах).
3. Умовы, парадак стварэння і кіраванне бацькоўскім універсітэтам
3.1. Умовы стварэння бацькоўскага ўніверсітэта:
ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Лучыцкая сярэдняя школа”;
ствараецца на падставе загаду дырэктара школы і гэтага Палажэння;
каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, у выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі;
рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі вучняў;
за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;
бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца ў дзённай і ў дыстанцыйнай форме, у выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай сітуацыі толькі ў дыстанцыйнай форме;
на школьным інтэрнэт-сайце ствараецца раздзел (падраздзел) “Бацькоўскі ўніверсітэт”, для наступнага размяшчэння тэматычнай інфармацыі ў рамках бацькоўскага ўніверсітэта.
3.2. Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:
- нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;
- каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;
- ажыццяўляе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі;
- падпісвае ўсе дакументы, якія тычацца дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта, у межах сваёй кампетэнцыі;
- вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыце адпаведных дзяржаўных органаў звесткi аб рэалізацыі мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта;
- у мэтах рэалізацыі пастаўленых задач бацькоўскі ўніверсітэт ўзаемадзейнічае з зацікаўленымі асобамі, арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі.
3.4. Бацькоўскі ўніверсітэт рэалізуецца на падставе падрыхтаванай праграмы, альбо самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця.
3.5. Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем i планам работы бацькоўскага ўніверсітэта.
3.6. У канцы навучальнага года каардынатар можа даць педагагічнаму калектыву, вучэбна-метадычным фарміраванням інфармацыю аб эфектыўнасці, выніковасці рэалізацыі мерапрыемстваў плана бацькоўскага ўніверсітэта.
3.7. Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь аб арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай працы, альбо іншы нарматыўны, прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
4. Структура бацькоўскага ўніверсітэта.
4.1. Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае i зацвярджае дырэктар установы адукацыі.
4.2. Бацькоўскі ўніверсітэт можа выкарыстоўваць у рабоце наступныя памяшканні, неабходныя для забеспячэння яго дзейнасці - навучальныя кабінеты, камп'ютэрны клас, бібліятэку і інш.
4.3. Класныя кіраўнікі арганізоўваюць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэта ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы.
5. Дакументацыя
- загад установы агульнай сярэдняй адукацыі аб арганізацыі працы бацькоўскага ўніверсітэта на базе ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі раёна;
- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;
- план работы на навучальны год;
- метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, фотасправаздачы і іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі, захоўваюцца ў электронным варыянце).
6. Парадак унясення змяненняў і (або) дапаўненняў у Палажэнне
6.1. У цяперашняе Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змяненні і (або) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.