Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Палажэнне аб бацькоўскім унівесітэце

Дата: 4 декабря 2020 в 22:55, Обновлено 13 октября 2022 в 12:00
Автор: Пугач О. А.

ПАЛАЖЭННЕ

аб бацькоўскім універсітэце

дзяржаўнай установы адукацыі

 “Лучыцкая сярэдняя школа”

 1. Агульнае палажэнне

1.1. Дадзенае Палажэнне распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе” і вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, кірункі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.

1.2. Бацькоўскі ўніверсітэт створаны для развіцця ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям'і і школы.

1.3. Бацькоўскі ўніверсітэт ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і метадычнымі рэкамендацыямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і дадзеным Палажэннем.

1.4. Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не прыводзіць да змены арганізацыйна-прававой формы, тыпу і віду ўстановы адукацыі, у яго Статуце не фіксуецца.

1.5. Працу бацькоўскага ўніверсітэта арганізуе дырэктар, намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, класныя кіраўнікі, прыцягваючы рэсурсы раёна (кадравыя і інфармацыйныя).

1.6. Агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, альбо ў выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі.

2. Мэты, задачы і напрамкі дзейнасці, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў

2.1. Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляецца:

стварэнне ўмоў, якія спрыяюць псіхалагічнай асвеце бацькоў, азнаямленню з інфармацыяй па розных пытаннях выхавання шляхам рэалізацыі рэспубліканскага праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”.

2.2. задачы:     

пабудаваць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнага дыялогу з сям'ёй аб праблемах развіцця, навучання і выхавання асобы дзіцяці;

арганізаваць эфектыўнае супрацоўніцтва з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі);

павысіць матывацыю бацькоў вучыцца адказнасці, садзейнічаць развіццю навыкаў бацькоўскай самаадукацыі, ключавых кампетэнцый бацькоў;

павысіць сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную, прававую культуру бацькоў;

прапагандаваць пазітыўныя вобразы сям'і, бацькі, маці, роднай хаты, фарміраванне пачуцця Радзімы праз вывучэнне гісторыі свайго роду, роднага краю, сваёй краіны;

садзейнічаць выхаванню сапраўдных грамадзян сваёй краіны, сапраўдных працаўнікоў, адказных членаў сям'і;

актуалізаваць пачуццё адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;

фарміраваць і развіваць псіхолага-педагагічныя кампетэнцыі бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фармаваць веды аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраваць гарманічныя сямейныя адносіны, навыкі канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;

забяспечваць мэтанакіраваную працу па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэння рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікненню цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказваць своечасовую псіхолага-педагагічную і інфармацыйную дапамогу сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю.

2.3. Асноўныя напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта

- арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:

- прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэбаў сям'і;

- псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;

- грамадзянская: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.

- кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах;

- навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцяў развіцця грамадства;

- пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым;

- арганізацыя і ажыццяўленне выставачнай дзейнасці па прапагандзе эфектыўных тэхналогій выхавання;

- пабудова сістэмы распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту;

- трансляцыя дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта на сайце ўстановы;

2.4. Тры ступені ў рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта:

I ступень – “Маё дзіця - малодшы школьнік” - для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў,

II ступень “Маё дзіця – падлетак” - для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў,

III ступень “Маё дзіця – старшакласнік” - для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў.

2.5. Формы правядзення заняткаў

традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя ​​сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытванні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г.д.);

дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, бацькоўскай on-line супольнасці, анкетаванне бацькоў, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў мерапрыемствах).

3. Умовы, парадак стварэння і кіраванне бацькоўскім універсітэтам

3.1. Умовы стварэння бацькоўскага ўніверсітэта:

ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Лучыцкая сярэдняя школа”;

ствараецца на падставе загаду дырэктара школы і гэтага Палажэння;

каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці, у выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі;

рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі вучняў;

за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;

бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца ў дзённай і ў дыстанцыйнай форме, у выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай сітуацыі толькі ў дыстанцыйнай форме;

на школьным інтэрнэт-сайце ствараецца раздзел (падраздзел) “Бацькоўскі ўніверсітэт”, для наступнага размяшчэння тэматычнай інфармацыі ў рамках бацькоўскага ўніверсітэта.

3.2. Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:

- нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;

- каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;

- ажыццяўляе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі;

- падпісвае ўсе дакументы, якія тычацца дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта, у межах сваёй кампетэнцыі;

- вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыце адпаведных дзяржаўных органаў звесткi аб рэалізацыі мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта;

- у мэтах рэалізацыі пастаўленых задач бацькоўскі ўніверсітэт ўзаемадзейнічае з зацікаўленымі асобамі, арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі.

3.4. Бацькоўскі ўніверсітэт рэалізуецца на падставе падрыхтаванай праграмы, альбо самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця.

3.5. Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем i планам работы бацькоўскага ўніверсітэта.

3.6. У канцы навучальнага года каардынатар можа даць педагагічнаму калектыву, вучэбна-метадычным фарміраванням інфармацыю аб эфектыўнасці, выніковасці рэалізацыі мерапрыемстваў плана бацькоўскага ўніверсітэта.

3.7. Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь аб арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай працы, альбо іншы нарматыўны, прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

4. Структура бацькоўскага ўніверсітэта.

4.1. Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае i зацвярджае дырэктар установы адукацыі.

4.2. Бацькоўскі ўніверсітэт можа выкарыстоўваць у рабоце наступныя памяшканні, неабходныя для забеспячэння яго дзейнасці - навучальныя кабінеты, камп'ютэрны клас, бібліятэку і інш.

4.3. Класныя кіраўнікі арганізоўваюць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэта ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы.

5. Дакументацыя

- загад установы агульнай сярэдняй адукацыі аб арганізацыі працы бацькоўскага ўніверсітэта на базе ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі раёна;

- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

- план работы на навучальны год;

- метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, фотасправаздачы і іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі, захоўваюцца ў электронным варыянце).

6. Парадак унясення змяненняў і (або) дапаўненняў у Палажэнне

6.1. У цяперашняе Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змяненні і (або) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.